Friday, November 25, 2011

My paper goods!


 Voor Nederlandse vertaling: scroll naar beneden

My Etsy-shop is almost complete! At the moment I've got 7 items for sale, and there are a few more items yet to come.

Notebooks, a portfolio and drawing pad in one, and a set of 3 mini notepads
The inspiration for making these items not came suddenly. I've always been interested in making things by hand, creating new things that didn't exist before. But I really could turn my ideas into real products after attending a book binding course. The craft of book binding is not easy, so I followed a short but intensive course at the studio of a professional book binder.
There I learned the basics, like: making a simple bound exercise book, binding a volume of magazines and create a solid book out of that, making a paperback and the principles of repairing books.

 

You need a whole lot of things for making a book! What do you think of: yarn, linen, a knife, book gauze, ribbons, a bone folder, special glue... This is only a selection...!

Using the principles of making a bound exercise book, I designed a special notebook with a cover design of dried plants. The dried plants are more than 40 years old!

Where I found them, and how it originally looked like, I will show you in the next blog!


Mijn Etsy winkeltje is bijna compleet! Op dit moment zijn er 7 items te koop, en er volgen er nog een paar.

De inspiratie om deze producten te maken kwam niet uit de lucht vallen. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in het maken van dingen met de hand, het creëren van nieuwe dingen. Maar ik kon mijn ideeën pas echt goed uitvoeren na het volgen van een boekbindcursus. Het vak van boekbinden is zeker niet gemakkelijk, daarom volgde ik deze korte maar intensieve cursus handboekbinden bij een professionele boekbinder.

Daar leerde ik de basis, zoals: een simpel ingenaaid schrift maken, een jaargang tijdschriften inbinden en daar een stevig boek van maken, een paperback maken en de principes van het repareren van boeken.

Op de foto kun je zien hoeveel je wel niet nodig hebt bij boekbinden. Naald en draad, linnen, mesjes, bindgaas, lintjes en band, een vouwbeen, speciale boekbindlijm... En dat is pas een selectie!

Gebruik makend van de principes van het maken van een ingenaaid schriftje, ontwierp ik een speciaal notitieboek. Dat notitieboek heeft op de omslag een afbeelding van gedroogde planten, die al meer dan 40 jaar oud zijn!

Waar ik die gevonden heb, en hoe dat er uit zag, zal ik je laten zien in mijn volgende bericht!

No comments:

Post a Comment