Wednesday, November 30, 2011

My favourite books - part 1


I'm going to share with you some of my favourite books from the field of art & design. 
Part 1: ABC3D by Marion Bataille
---------------------------------------------

Marion Bataille is a very talented illustrator and graphic designer. In 2008 she published the book ABC3D, a wonderful pop-up book with the complete alphabet. It makes a great gift for everyone, young and old. I think most of you know this book because of the video on youtube that has been watched by over 2 millions of people, but if you don't know what I'm talking about: it's a must-see!


As soon as I saw this video, I was hooked. I bought the book and I love it. I made some pictures of my favourite letters:



Detail of 'U'


Marion Bataille has also made a new book, about.... numbers!
I'm off, to the bookshop!



Mijn favoriete boeken - deel 1
Vanaf nu zal ik mijn favoriete kunst- & designboeken met jullie gaan delen.
Deel 1: ABC3d van Marion Bataille
-------------------------------------------

Marion Bataille is een getalenteerde illustratrice en grafisch ontwerper. In 2008 maakte zij het boek ABC3D, een wonderbaarlijk pop-up boek waarin zij alle letters van het alfabet verwerkt heeft. Ik denk dat veel van jullie dit geweldige boek al kennen van het Youtube-filmpje wat een hit is geworden met meer dan 2 miljoen kijkers. Maar als je geen idee hebt waar dit over gaat, kijk vooral het filmpje bovenaan dit bericht! Je moet het gezien hebben.
Zodra ik het filmpje zag, wist ik wat ik moest doen: het boek kopen! Hier zie je de foto's die ik heb gemaakt van mijn favoriete letters. Het is echt een goede cadeautip, voor jong tot oud.

Marion Bataille heeft onlangs ook weer een nieuw boek gemaakt, over (je raadt het al...?) cijfers. Hierboven zie je het filmpje. 

Ik ben weg, naar de boekhandel!

No comments:

Post a Comment